Strategia na pozycjonowanie stron to strategiczny plan marketingowy, który pomaga określić, gdzie Twoja firma znajduje się na rynku i jak powinna być pozycjonowana, aby przyciągnąć więcej klientów.
Źle pozycjonowany produkt nigdy nie osiągnie pełnego potencjału, bez względu na to, jak dobrze jest sprzedawany, podczas gdy doskonała strategia pozycjonowania może być wszystkim, co stoi między porażką a rentownością.
Skuteczna strategia na pozycjonowanie stron może pomóc firmom stać się autorytetem w swojej dziedzinie, wyróżnić się na tle konkurencji w celu lepszej rozpoznawalności marki, a nawet stworzyć nowe rynki poprzez identyfikację niezaspokojonych potrzeb konsumentów. Mówiąc dokładniej, firmy mogą stosować tego rodzaju podejście, gdy walczą z graczami o ugruntowanej pozycji, którzy są na rynku od dłuższego czasu, a także z tymi, którzy mają bardziej niesamowity kanał dystrybucji.
Dobre pozycjonowanie stron i marki to takie, które tworzy w umyśle klienta unikalną przestrzeń dla produktu lub usługi.