Noszenie turbanu wymaga pewności siebie. Musisz uwierzyć, naprawdę wierzyć, w swój wygląd i być pewnym siebie. Musisz się zaangażować – w końcu to turban, który kupisz w specjalnym modowym sklepie. A jeśli używasz kapeluszy, aby ukryć nie współpracujące włosy lub zachować niski profil, turban nie jest mądrym wyborem. Turban nigdy tak naprawdę nie zniknął, ale leży nisko. Niedawno ten uśpiony trend pojawił się po cichu, ale asertywnie, na pokazach mody i na ulicach miasta. Gdy w maju 2009 r. na gali Met w otoczeniu turbanów pojawiła się modna Kate Moss, wyróżniała się wśród parad wspaniałych gości. I powoli kobiety na ulicy zaczęły objąć turbany. Od czasu pokazu Prady w 2006 r. wersje turbanu pojawiły się w wielu kolekcjach, w tym w Charlotte Ronson jesienią 2010 r., a także w kolekcjach kurortowych w 2010 r. autorstwa Chrisa Benz, Rag & Bone i Yigal Azrouël. Turban, niegdyś związany z babciami w szlafrokach, ma nowe stowarzyszenie dla młodych kobiet, które chętnie odwiedzają sklep turbany w internecie aby zaopatrzyć się w swój wymarzony turban.
W miejscu jakim jest sklep turbany przyjęli wyrafinowanie związane z hollywoodzkim przepychem lat 20. i 30., kiedy nosili je kobiety takie jak Garbo, Gloria Swanson i Joan Crawford.
„Od tyłu turbany oznaczały kobietę bardzo wykształconą i światową” – powiedział słynny historyk mody. Ponieważ turbany były historycznie kojarzone z arabskim strojem, kuszące jest połączenie ich z konfliktem na Bliskim Wschodzie. Dziś różne turbany możesz kupić w miejscu jakim jest sklep turbany.